Edukacja

Zajęcia programowe

Realizowany w naszym przedszkolu program ma na celu wyposażenie dzieci w umiejętności i cechy niezbędne do osiągnięcia sukcesu i szczęścia w życiu.
Są to przede wszystkim:

  • samodzielność,
  • wiara w siebie,
  • odporność,
  • umiejętność radzenia sobie z emocjami i umiejętności społeczne,
  • ciekawość świata i kreatywność,
  • wytrwałość.

Aby właśnie te cechy kształtować u dzieci, odpowiednio dobraliśmy metody pracy.

Realizujemy Podstawę Programową wychowania przedszkolnego MEN nowatorską
Metodą Projektów Badawczych. Dzięki niej:

  • dzieci uczą się z własnych doświadczeń i obserwacji,
  • chętnie uczestniczą w zajęciach,
  • stają się aktywne, kreatywne i odpowiedzialne,
  • rozwijają umiejętność współpracy w grupie i poczucie własnej wartości.

W wychowaniu opieramy się na metodach Thomasa Gordona, Adele Faber i Elaine Mazlish.

Podejście nauczycieli jest spójne, oparte na książkach wymienionych autorów.

Wyzwania wychowawcze omawiamy w swoim gronie, a także z rodzicami.

Zajęcia dodatkowe dla wszystkich

1.

Emocjonalne ABeCadło

Arrow

Uczymy dzieci rozpoznawać i nazywać emocje swoje i innych. Zastanawiamy się wspólnie dlaczego emocje się pojawiają i co nam mówią o sytuacji w której się znajdujemy. Wyposażamy dzieci w metody radzenia sobie z emocjami i ćwiczymy je. Budujemy podstawy odporności emocjonalnej.

To czas na rozmowy o rzeczach ważnych, trudnych, niezrozumiałych. Tematy są dostosowywane do bieżących potrzeb dzieci.

Prowadzi je pani Małgosia, od początku przedszkola, a nawet trochę dłużej 🙂

2.

Eksperymenty i technika

Arrow

Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić , a zrozumiem” – to jest motto naszych zajęć.

Dzieci eksperymentują samodzielnie, lub z niewielką pomocą nauczyciela. Wykonuja doświadczenia chemiczne, fizyczne, biologiczne. Poznają też wynalazki takie jak: czcionka drukarska, most, śruba Archimedesa, drukarka 3D, stacja kosmiczna, samolot.

Zajęcia pozwalają im lepiej rozumieć świat i dobrze się przy tym bawić.

Prowadzi je pan Jacek i są ulubionymi zajęciami wielu dzieci.

3.

Kraina Kreatywności

Arrow

Zajęcia pełne zabaw twórczych w każdym wymiarze – plastycznym, ruchowym, wyobrażeniowym, słownym. Dzieci wymyślają co by było gdyby…, tworzą własne bajki a potem je ilustrują, albo wystawiają, wzbogacają język szukając skojarzeń, albo tworząc rymy.

Zapewnia rozwój kreatywności, tak potrzebnej w szybko zmieniającym się świecie.

4.

Rytmika

Arrow

Celem zajęć rytmicznych jest rozbudzenie wrażliwości muzycznej, rozwijanie zamiłowania do śpiewu, muzyki i tańca oraz zaspokojanie potrzeby ruchu. Śpiewamy piosenki, również z akompaniamentem pianina elektronicznego i gitary. Bawimy się w muzyczne zabawy. Poznajemy proste tańce i wreszcie – to dzieci lubią najbardziej – wspólnie muzykujemy na instrumentach perkusyjnych (marakasy, klawesy, bębenki, tamburyna, talerze, tarki, trójkąty itp.).

5.

Bajkowo-teatralne

Arrow

Tu bawimy się w teatr, oswajamy tremę, ćwiczymy mowę, ton głosu, postawę ciała a przez to pewność siebie i odporność emocjonalną.

Dzieci bawią się pacynkami i sami je tworzą, wystawiają przy ich pomocy wymyślone przez siebie scenki.

Tu także uczymy dzieci czym jest teatr, jakie są jego początki i rodzaje, kto w nim pracuje i jak zachować się w teatrze.

Chodzimy na przedstawienia i sami je wystawiamy.

6.

Dziecięca Matematyka

Arrow

Te zajęcia oparte są o program prof. Gruszczyk – Kolczyńskiej.

Zawiera ona zabawy wprowadzające pojęcia matematyczne w praktyczny sposób, co buduje podstawy do sukcesów matematycznych w szkole.

Program zawiera następujące tematy:

  1. Orientacja przestrzenna i umiejętności społeczne,
  2.  Rytm i rytmiczna organizacja czasu,
  3. Kształtowanie umiejętności liczenia, dodawania i odejmowania,
  4. Wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania,
  5. Rozwijanie umiejętności mierzenia długości,
  6. Klasyfikacja,
  7.  Układanie i rozwiązywanie zadań arytmetycznych,
  8. Zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia,
  9. Mierzenie płynów i sens mierzenia,
  10. Intuicja geometryczna, czyli kształtowania pojęć geometrycznych,
  11. Konstruowanie  gier przez dzieci,
  12. Zapisywanie czynności matematycznych znakami (<,>, =,+,-).

Zajęcia dla chętnych

1.

KARATE

Arrow

Jest to trening przez zabawę z elementami technik karate w powietrze oraz w tarczę. Nie ma bezpośredniej walki między ćwiczącymi.

Obejmuje dynamiczne użycie całego ciała, rozwija równowagę, usprawnia płynność ruchów i kontrolę nad kończynami.

Karate dąży do rozwoju całej osoby ,ma korzystne działanie nie tylko na ciało, ale także na stan umysłu. Buduje odporność, wytrwałość i równowagę psychiczną.

Zajęcia prowadzi pani Maja.

2.

TANIEC

Arrow

Zajęcia z bardzo energiczną i radosną panią Martą.

Dużo różnorodnej muzyki, nauka kroków i prostych układów, tańce klasyczne i ludowe. Dzieci rozwijają wrażliwość muzyczną, poczucie rytmu, poprawiają koordynację i porostu dobrze się bawią.

 

3.

CERAMIKA

Arrow

Dzieci tworzą z gliny swoje prace pod czujnym okiem pani Kai. Potem je malują , oddają do wypalenia, a na koniec cieszą się z efektów i często obdarowują swoimi dziełami rodziców.

Satysfakcja z tworzenia, rozwój koncentracji, precyzji, relaks – gwarantowane!

 

4.

ANGIELSKI

Arrow

To zajęcia dodatkowe dla dzieci powyżej czwartego roku życia.

Są rozszerzeniem angielskiego, który odbywa się w ramach zajęć podstawowych. Tematyka jest spójna, z tym czego dzieci uczą się rano. Na tych zajęciach rozszerzają słownictwo i używają trudniejszych konstrukcji gramatycznych.

 

5.

AKROBATYKA

Arrow

Poprzez zabawy i odpowiednio dobrane ćwiczenia dzieci pracują nad kształtowaniem siły, gibkości, skoczności i koordynacji.

Wzmacniają całe ciało, jednocześnie uczą się dbać o poprawny zakres ruchów, poznając siebie i swoje możliwości.

Zajęcia prowadzi pani Maja.

Wycieczki i inne atrakcje

Jeździmy na wycieczki w różne miejsca. Do muzeów, teatrów, na starówkę, lotnisko, taras widokowy PKiN, do CNK, ogrodów botanicznych, do lasu, straży pożarnej, nad Wisłę itd.

Wycieczki są powiązane z projektami badawczymi, które prowadzimy.

Jeździmy autokarem, ale też autobusem lub metrem.

Chodzimy na spacery do parku, lasu, na okoliczne place zabaw.

Oprócz wycieczek organizujemy bale, przedstawienia dla rodziców i dziadków, olimpiadę przedszkolną, dzień ziemii itp.

Rodzice o naszym przedszkolu

Arrow
Arrow

Inspiren to miejsce wyjatkowe, ale nie może być inaczej, gdy za przedsięwzięciem stoją tak fajne osoby jak Pani Małgosia i Pan Jacek. Mają ogromne serce do dzieci, poparte wiedzą i doświadczeniem, dlatego w przedszkolu nie ma nagród i kar, jest natomiast duuużo empatii i rozmów. Zarówno z dziećmi, jak i rodzicami 😉 Kadra wspaniała, idealnie dobrana, by wraz z właścicielami przedszkola realizować wspólny cel, jakim jest wypuszczenie na kolejne etapy edukacji dzieci zaopiekowanych emocjonalnie, ciekawych świata i wrażliwych na drugiego człowieka. W grupach są dzieci w różnym wieku, dzięki temu nawet jedynak ma szansę nauczyć się opieki nad młodszymi dziećmi, komunikacji z nimi, a maluchy szybko uczą się nowych rzeczy naśladując starszych kolegów.

Projektowa metoda zajęć edukacyjnych daje możliwość wykazania się dzieciom z różnymi talentami, co wzmacnia pewność siebie i uczy inicjatywy. Dzieci dogłębnie poznają dany temat i naprawdę dużo z tej wiedzy pozostaje w głowach (synek potrafi rozpoznawać ptaki, drzewa po kształcie liści, wie jak powstają książki i skąd się bierze miód). Co więcej – zajęcia rozbudzaja ciekawosc i uczą poszukiwania informacji i rozwiązań. W zajęciach biorą udział eksperci albo to dzieci się do nich udają (np. Ogród Botaniczny, Centrum Nauki Kopernik, Wytwórnia Papieru w Konstancinie). Dzieci uczestniczą w eksperymentach i doświadczeniach, które jeszcze lepiej pomagają im zrozumieć otaczający świat.

Jednak najważniejsze jest to, że poznają i uczą się rozpoznawac u siebie/innych emocje!! To pierwszy krok do tego, by nauczyć się je kontrolować i radzić sobie z nimi. Autorski program zajęć na temat emocji jest naprawdę świetnym pomysłem i przynosi efekty.

W Inspiren każde dziecko jest zauważane, monitorowane są jego postępy zarówno edukacyjne, jak i w funkcjonowaniu społecznym. Wzmacniane są mocne strony, więc dzieciaki dosłownie rozkwitaja na naszych oczach 🙂 A przecież o to nam, rodzicom, chodzi

Joanna Makowska

Nasza córka uczęszczała do Inspirenu przez 3 lata. To był dla niej wspaniały okres rozwoju. Dzięki wysiłkom Pani Małgosi (dyrektor przedszkola) i pań wychowawczyń bardzo się zmieniła. Z wycofanej i prawie nie odzywającej się do innych dziewczynki, wyrosła na prawdziwego zerówkowicza. Zaczęła brać udział w zajęciach i chętnie występowała w przedstawieniach. W przedszkolu panuje przemiła atmosfera, dzieci nie jest za dużo i panie podchodzą do nich indywidualnie. Właściciele, Pani Małgosia i Pan Jacek, zawsze służą pomocą. Jestem bardzo szczęśliwa, że córka trafiła do Przedszkola Inspiren, a za rok pójdzie tam kolejna. Szczerze i serdecznie polecam, aby włączyć się do inspirenowej rodziny.

Bogdan Kowalczyk

Myślę, że dla każdego rodzica ważne jest indywidualne podejście do dziecka, bo każde ma swoje zróżnicowane potrzeby. I takie podejście do dziecka przedszkole Inspiren zapewnia. Cenię sobie bardzo to, że Szefostwo przedszkola jest bardzo zaangażowane, ma serce do wybranej działalności. Starannie dobiera kadrę pracowniczą, jest zawsze otwarte na rodziców.

Serdecznie polecam przedszkole Inspiren

Gosia BT

Dołącz do naszej społeczności

Bądź na bieżąco – zalakuj FB i IG

wkrótce pojawi się coś więcej 🙂