O nas
INSPIREN istnieje od 2006 roku. Zaczynaliśmy od zajęć przygotowujących do przedszkola dla 2-3 latków „Kółko Graniaste”. Dzięki nim utwierdziliśmy się w przekonaniu, że praca z dziećmi jest naszą misją.
Dlatego w 2009 roku otworzyliśmy prywatne Przedszkole Inspiren przy ulicy Lokajskiego 14. Uczęszczają do nas dzieci z Natolina, Kabat, dalszych części Ursynowa, a nawet Mokotowa i Wilanowa. Praca z dziećmi jest naszą pasją. Przedszkolaki ciągle nas zaskakują, uczą wrażliwości i uważności, zarażają radością. Wspaniale jest obserwować jak stają się coraz bardziej samodzielne, nabierają pewności siebie, pomagają młodszym.
Książki Adele Faber i Elein Mazlish oraz „Wychowanie bez porażek” Gordona zainspirowały nas już ponad dwadzieścia lat temu, kiedy na świat miała przyjść nasza córka. Teraz metody w nich zawarte pomagają nam i naszym pracownikom wspierać dzieci w rozwoju i radzić sobie z trudnymi sytuacjami.
1.
koncentracja na rozwoju emocjonalnym i społecznym
- aby dzieci potrafiły rozpoznawać emocje swoje i innych, a także radzić sobie z nimi;
- aby nauczyły się komunikować swoje potrzeby, słuchać innych, dochodzić do porozumienia;
- potrafiły się zachowywać kulturalnie;
- dbały o siebie, ale także o innych;
- aby cieszyły się dobrymi relacjami z kolegami i koleżankami.
To cele długofalowe, ale solidne podstawy można budować już w przedszkolu. Robimy to, aby naszym wychowankom:
- dobrze się żyło w świecie, wsród ludzi,
- żeby potrafili radzić sobie z trudnościami,
- i budowali zdrowe relacje.
2.
uczenie samodzielności
Zaczynając od
- ubierania, jedzenia, mycia rąk i zębów,
przez
- samodzielne decydowanie o tym czego potrzebuję,
- proszenie o pomoc,
- pamiętanie o swoich zabawkach itd.
po
- organizowanie pracy grupy dzieci,
- proszenie o pomoc,
- samodzielne rozwiązywanie konfliktów.
Uczymy dzieci samodzielności i odpowiedzialności. Dzięki temu zyskują poczucie sprawstwa i wiary w siebie.
3.
spójność wychowawcza
Opieramy się na książkach:
- Faber i Mazzlich „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły” i pozostałych
- Thomasa Gordona „Wychowanie bez porażek”.
- oraz na szerokiej wiedzy i wieloletnim doświadczeniu w pracy z dziećmi.
Dzięki temu, że mamy jasne reguły i spójne podejście, dzieci czują się bezpiecznie,
4.
metoda projektów – sposób realizacji podstaw programowych
Dzięki temu nowatorskiemu podejściu, dzieci:
- uczą się z własnych doświadczeń i obserwacji,
- chętnie uczestniczą w zajęciach,
- stają się aktywne, kreatywne i odpowiedzialne,
- rozwijają umiejętność współpracy w grupie i poczucie własnej wartości.
5.
bliska współpraca z rodzicami
Jesteśmy razem przez kilka lat. Chcemy ten czas wykorzystać jak najlepiej.
Dlatego:
- przekazujemy na bierząco rodzicom informacje o funkcjonowaniu dziecka w przedszkolu,
- spotykamy się na indywidualnych rozmowach, aby omówić szczegółowo rozwój dziecka, ustalić przyczyny i rozwiązania ew. trudności, sposoby wspierania rozwoju itd.
- zapraszamy rodziców do udziału w życiu przedszkola – czytaniu dzieciom, organizowaniu przedstawienia dla dzieci, występowaniu, jako eksperci.
Pozwala to Państwu poznać się, poznać nas i inne przedszkolaki. Tworzy dobrą atmosferę, w której dzieci lepiej się czują i rozwijają.
6.
klub młodego odkrywcy – uczymy przyszłych naukowców
Klub Młodego Odkrywcy to inicjatywa Centrum Nauki Kopernik Kluby powstają w szkołach, przedszkolach, domach kultury. Dzieci i młodzież mogą wspólnie eksperymentować pod okiem Opiekunów. Dzięki temu zdobywają samodzielnie wiedzę.
W naszym przedszkolu też działa taki klub! Dzięki temu możemy korzystać z doświadczeń innych klubów i wymieniać się pomysłami.
Prywatne Przedszkole Inspiren stworzyliśmy dla:
jako bezpieczne miejsce, w którym wspieramy ich rozwój w kluczowych, pierwszych latach życia.
chcemy inspirować, dzielić się wiedzą na temat rozwoju dziecka i pomysłami na radzenie sobie z tą piękną, lecz niełatwą rolą.
Jestem dyrektorem przedszkola, zajmuję się stroną dydaktyczną i personalną oraz coachingiem rodzicielskim. Prowadziłam bloga o wychowaniu OKO CYKLONU, który wciąż jest dostępny, a teraz pracuję nad nowym projektem, który wkrótce ujrzy światło dzienne. Przez wiele lat, byłam także współwychowawcą w jednej z grup, a dziś nadal prowadzę zajęcia ABC emocji. Wychowanie przedszkolne to mój drugi fakultet. Nie od razu odnalazłam powołanie, ale teraz wiem, że właśnie to zawsze chciałam robić. Praca z dziećmi i ich rodzicami przynosi mi wiele frajdy i satysfakcji, cieszę się słysząc, że jest pożyteczna.
Zajmuję się stroną finansową, prawną i organizacyjną przedszkola, ale prowadzę także zajęcia z dziećmi rytmikę, eksperymenty i zajęcia techniczne. Dociekliwość i kreatywność dzieci niezwykle mnie inspiruje. W przedszkolu założyłem Klub Młodych Odkrywców, któremu patronuje Centrum Nauki Kopernik. Bardzo zależy mi na tym, żeby dzieci samodzielnie odkrywały, że nauka może być wspaniałą przygodą.
Nasza misja
Wyposażenie dziecka w umiejętności niezbędne do osiągnięcia sukcesu i szczęścia w życiu.
Szczególną uwagę w naszym przedszkolu zwracamy na:
- Szacunek
- Wszechstronny rozwój dzieci (z akcentem na: wiarę w siebie, samodzielność, ciekawość świata i inteligencję emocjonalną)
- Spójne i przejrzyste zasady w wychowaniu
- Bezpieczeństwo
- Współpracę z rodzicami
- Dobrą zabawę
Nasi wychowawcy
Nasz zespół to nie tylko my dwoje, to grupa przemiłych, ciepłych i uważnych specjalistów, w rękach których Wasze dzieci są całkowicie bezpieczne.
Pedagog z 10 letnim doświadczeniem. Uśmiech i satysfakcja dzieci, gdy same osiągną upragniony cel, są dla mnie największą motywacją do dalszej pracy. Prywatnie mama 4-latki. Bardzo lubi gotować.
Absolwentka psychologii oraz podyplomowych studiów pedagogicznych. Świat dziecka, jego rozwój w różnych obszarach, od zawsze ją interesował. Bardzo lubi aktywnie spędzać czas ze swoim psem.
Kocha pracę z dziećmi i czerpie z niej ogromną radość. Szczególnie z możliwości obserwowania postępów w ich rozwoju. Pragnie zapewnić im bezpieczne i przyjazne środowisko, aby mogły rozwijać swoje talenty i budować relacje. Poza pracą biega, tańczy, gra na pianinie i dużo czyta.
Jest pełna energii. Kocha pracę z dziećmi i ma naturalny dar nawiązywania z nimi relacji. Jej pasją jest fotografia, która pozwala jej uchwycić piękno chwili.
Pedagog i logopeda z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem pracy w szkołach, przedszkolach i organizacjach pozarządowych. Interesuje się sztuką, lubi ciszę i przyrodę. Prywatnie żona i matka czwórki dzieci.